Gwiezdne Wojny czyli kto z kim, po co i dlaczego?

Lubię fantazję i wszystko co fantastyczne a najbardziej fantastyczne są koty. Byłam na Gwiezdnych Wojnach – Przebudzenie Mocy. Obejrzałam film, zjadłam popcorn, później wyszłam z kina i…i nic… zamilkłam.

Zamilkłam może nie z powodu, że film złapał mnie mocno za duszę artysty jeśli chodzi o plenery i widoczki. Nie z powodu akcji jaka się toczyła na śmierć i życie ani nie z powodów efektów specjalnych,  które były WOW!

Siedziałam cicho i dumałam bo kto to był do cholery Luke?!

Czy Hans Solo był  wnukiem Lorda Veder czy raczej Lord Vader był jego wujkiem? A Skywalker to był synem Vadera? Kylo Renten (z kaczą maską i czarnej pelerynie) był synem Hana Solo TO WIEM ale czy był kuzynem Skywalkera? Dlaczego się inaczej nazywa niż jego ojciec? Czy Rey jest spokrewniona z Kylem Rentem? Dlaczego działa na nią miecz świetlny Skywalkera? Może to jego córka? He? Ale niby z kim miał by ją mieć z Jar Jar’em?!… Obi-Wan Kenobi był Sitem czy Jedi? I dlaczego Obi nie grał w tej części, zginął …kiedy…? Czy mały Anakin z 1 części był Lordem Vaderem czy mistrzem Jedi? A przypadkiem Jedi to nie był ten mały zielony mnich? A w ogóle czy Padmé Amidala a księżniczka Leia to jest jedna i ta sama osoba?? I kiedy ta druga poznała Hana Solo? Czy w poprzednich częściach ci biali żołnierze, którzy byli po stronie ciemnej mocy też byli ludźmi? Myślałam, że maszynami byli… I dlaczego mieli białe zbroje, jeśli byli po CIEMNEJ stronie?

To mały skrawek moich myśli po tym filmie.

Nie jestem fanem Gwiezdnych Wojen i pamiętam dobrze tylko 1 część, więc lekkie zdziwko mnie dotknęło, że jest już 7 części. A będzie ich jeszcze 8 albo i 9 bo laska dała Skywalkerowi miecz i pewnie będzie chciał sobie nim trochę powymachiwać, skoro tyle czasu mieszkał na jakiejś wyspie, sam. A w ogóle co on jadł skoro nic tam nie rosło (oprócz trawy) ani żyło… Co, że on też ma coś wspólnego z energią słoneczną?

Były 2 momenty w tym filmie, które były mega super i aż miałam gęsią skórkę jak je oglądałam.

  • Scena w której laska- Rey, ukradła statek kosmiczny i wraz z dezerterem i BB-8  rozwala jednostki wroga  przy niesprawnym dziale do strzelania.
  • Scena na zielonej planecie kiedy wsparcie Ruchu Oporu przyleciało roztrzaskać statki kaczego dzioba w pelerynie i było ujęcie pilot (który notabene powinien dawno nie żyć daleko na pustyni wciągnięty w ruchome piaski), który strzela do wrogów wykonując slalomy, zawijasy i różne akrobacje w powietrzu.

Twórcy filmu zrobili dobrą robotę, przy jego tworzeniu i kręceniu. Aktorzy, statyści i inne stwory byli super dobrani… no może w wyjątkiem Kylena Renta  dałabym ładniejszego aktora (zawsze ci źli byli przystojniejsi od tych dobrych ;) ale może tu raczej chodziło o zdolności aktorskie niż o wygląd… to może i dobrze, że przez większą część filmu nosił maskę. No i ten Chewie... ale to już i tak Internety huczały, że zrobił super reklamę szamponu do włosów, więc ja się nie wypowiadam. Poza tym dziewczyna wymiata. Bardzo pasuje do tej roli no i zna się lepiej na statkach niż Han i Chewie razem wzięci ;)

chewieFilm bardzo mi przypadł do gustu ponieważ, nie spodziewałam się tego po Gwiezdnych Wojnach, ale był momentami zabawny. Nie będę zdradzała scen ale Ci co oglądali na pewno wiedzą jakie ;) Ktoś kogoś zabił, ktoś im uciekł, nawiązanie do Hitlera, niepasujące hełmy, rozpierducha, miecze mieczyki, statki, stateczki i potworki – każdy znajdzie coś dla siebie.

  • Gra bohatera  7/10
  • Fabuła             7/10
  • Efekty              8/10
  • Oryginalność  8/10
  • Zaskoczenie   7/10
  • To coś              7/10

Polecam!

EWA

tło

9 thoughts on “Gwiezdne Wojny czyli kto z kim, po co i dlaczego?

    1. A ja poszłam bo byłam ciekawa :-) Bardzo dobre opinie słyszałam i nie zawiodłam się, chociaż wiem z całej sagi tyle co mój chłopak o błyszczykach do ust .. :-)

      Lubię to

Skomentuj

