Moje oryginalne kartki świąteczne #DIY

Święta Bożego Narodzenia to tak wdzięczny czas gdzie nawet nieudolnie zrobione prezenty są uważane za niezwykle urocze :)

W tym roku bawię się w haftowane kartki DIY. Sprawia mi to dużo frajdy jak powstaje obrazeczek, który można ładnie zaakcentować czarną nitką dodając mu wyrazistości – efekt 3D. Wychodzę z założenia, że jeśli mi się coś spodoba to na 90% komuś też (albo chociaż mam taką nadzieję ;).

DSC04676Gdzie szukać wzorów?

Jest ich mnóstwo w Internecie. Strony takie jak Zszywka.pl Pinterest.com czy zwykła grafika w wyszukiwarce odnajdzie wam setki propozycji a dobry zoom pozwoli wam przeliczyć oczka i dobrać kolory.

DSC04679Najlepiej gdy obrazek, który ma się zmieścić w takie okienko jak na mojej kartce nie ma więcej niż 60 oczek z wysokości i 40 oczek z szerokości, przy założeniu, że kanwa na której haftujesz jest drobna – moja ma 72/100.

DSC04677

Sama kartka czasem nie wymaga użycia innych zdobień ale w tym roku mam ochotę na gwiazdeczki. Subtelnie 2 na rogach nie zaburzają całości obrazku. Można je kupić w pierwszej lepszej pasmanterii.

DSC04675Gdzie kupić szablony?

Gotowe szablony zamawiam przez internet na stronach firm papierniczych i artykułów biurowych. Dlaczego przez internet? W okresie świątecznym jest dużo promocji i czasem można natrafić na dodatkowo bezpłatną przesyłkę lub gratisy. Czasem brak mi na tyle wolnego czasu bym mogła sobie pozwolić na chodzenie po takich punktach i pytanie czy w ogóle mają szablony kartek świątecznych już gotowe. Ja wybrałam zwykłe kolory. Zieleń, biel i czerwień najlepiej pasuje do okresu Świąt Bożonarodzeniowych. Można się pokusić o kartki z gotowymi zdobieniami jak złot nadruk „Wesołych Świąt” czy zwykły kolorowy pasek wokół ramki.

Czas wykonania jednej kartki to ok 3h. Myślę, że nie jest to zbyt dużo czasu poświęconego na dziobaniu igłą a uśmiech osoby obdarowanej jest BEZCENNY :)

6 thoughts on “Moje oryginalne kartki świąteczne #DIY

Skomentuj

